امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : امسال عید سعید فطر فقط میدان یا زهرا برگزار می شود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 18 ارديبهشت 1400

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جلسه ی هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر به ریاست حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  و جمعی از مسئولین در دفتر امام جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11:25 روز شنبه 18 اردیبهشت ماه1400 با حضور امام جمعه ـ سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ، جانشین نیروی انتظامی ، رئیس اداره ی برق ، کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) و.... جلسه ی هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در دفتر امام جمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، امیدوارم خداوند باریتعالی در این فرصت باقیمانده از ماه مبارک رمضان به همه ی ما رحم کند و جز بندگانی قرار دهد که مورد بخشش قرار می دهد .دور هم جمع شده ایم تا پیرامون برگزاری نماز عید فطر هماهنگی های لازم را به عمل آوریم ، سال گذشته که نماز عید سعید فطر برگزار نشد ولی امسال تا این لحظه در محیط باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود .

وی در ادامه به اهمیت نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت : عید فظر عید جایزه گرفتن است و بر اساس سنت ، برگزاری نماز عید فطر در دنیای اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و نماد «وحدت و یکپارچگی امت اسلام» به شمار می رود ، این نماز از سال اول هجری آغاز گردید وسنت موکده می‌باشد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به متمرکز بودن  مکان برگزاری نماز جمعه در هر شهر اشاره کرد و خاطر نشان نمود : متأسفانه در برخی مناطق در سالیان اخیر عده ای در هر مسجد برای خودشان نماز عید فطر را برگزار کرده اند ، این از لحاظ وجه ی شرعی اشکال دارد چون فتوای فقها بر این است که نماز عید را یا امام معصوم می تواند بخواند ، یا نائب امام و یا کسی که از طرف نائب امام اذن دارد ؛ غیر از این نماز یا باید فرادا خوانده شود یا آن را به قصد رجاء به جماعت اقامه کنند. نماز عید فطر به جماعت برای کسانی که نمایندگی ولی فقیه ندارند، به قصد ورود درست نیست. در مواردی که مصلحت اقتضا می کند، غیر از نمایندگان ولی فقیه، افراد دیگر مجاز نیستند نماز عید فطر را به جماعت اقامه کنند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خطاب به رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه اظهار داشت : به خاطر ایجاد هر چه بیشتر « وحدت و بکپارچگی امت اسلام» به هیئت امنای مساجد اعلام نماید که در هیچ مسجد و یا محیط بازی غیر از مکانی که توسط ستاد برگزاری نماز  مشخص شده و آن هم  از ابتدای میدان یا زهرا تا نزدیک میدان معلم است نماز عید سعید فطر برگزار نشود . اما در شهرهای « حر ریاحی و فتح المبین » برگزاری نماز عید فطر به صورت جداگانه مانع ای ندارد . امسال را که پشت سر گذاشتیم همین دو شهر را مجمع خواهیم کرد و دو نفر را به عنوان وکیل مشخص می کنم تا بتوانند نماز عید سعید فط را در این شهرها به جماعت بخوانند .

وی سپس به زمان برگزاری نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت : بر اساس تقویم رسمی کشور روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه مصادف است با عید سعید فطر  که مقدمات این نماز از ساعت 7 صبح آغاز می شود و نمازگزاران حتما با خود «زیر انداز ـ سجاده و مهر » داشته باشند .

حجت اسلام شیخ مهدی علیزاده در پایان گفت : مرکز بهداشت شهرستان شوش دو ایستگاه برای رعایت پروتکل های بهداشتی  دایر نماید و کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) هم صندوق های خود را برای جمع آوری زکات فطریه مستقر نماید .

در ادامه حاضرین در جلسه نکته نظرات خود را به نوبت اعلام نمودند .



:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.